Friday, February 1, 2013

නොහික්මුණු මගේ (අ)සංවර හිත



වැහි සුළං එන්න එන්නම වේගය වැඩි කරනවා
මම ජනෙල් කවුලුව ලඟට ගොස් බාගෙට ඇර දමා තිබු ජනේල් පියන් පත් වැහුවේ හිරිකඩ කාමරය ඇතුලට එන නිසා
දැල් විතිබු දුල් ආලෝකය නිවා දමා මම පොත් ටිකත් අරන් මැද සාලෙට ආවා
උසස් පෙලට තව හරියටම සති 3යි තියෙන්නේ
වැහි සුළං  එක්ක ඇඟ කිලිපොලා යන සීතල පහව ගියේ මිනොලි විභාගෙට තව තියෙන්නේ සති තුනයි
කියද්දිමයි....

මිනොලි යනු මගේ හොඳම මිතුරියයි
ඇය මගේ ජිවිතේට මට හම්බවුනේ මම ස්කොලේ 6 පන්තියෙදි
නුවර ඉපැදුනු ඇය 5 පන්තිය වෙනකම්ම ගියේ මහනුවර උසස් කාන්තා පාසලකට
පහේ පන්තියේ ශිෂවත්ව විභගේ පාස් වෙලා ඇය අපේ පාසලට ආවා..
ඉගෙනිමට හරි හපන් කමක් තියන මිනොලි මගේ ඇසුරට ලන්වුනේ 7වසරේ පැවති නිවාසාන්තර මලල ක්‍රිඩා උත්තසවයෙදි..එ අපිදෙන්නම එකම නිවාසයට පෙනිසිටපු නිසා
එ දවස් නම් හරිම සුන්දයි

සුන්දර මතක ගොන්නක් එකතු කරපු සුන්දර පාසල් කලයක්

වසර කිපයක් අප එකම පන්තියෙ හිටියත් මටග් ලඟින්ම හිටි මගේ හොඳම මිතුරිය බවට පත් වුනේ අපි සාමානය පෙල කරන කොටයි
එදා ඉඳන් එකට බැදුනු අපේ මිතුරු දම තවමත් තියනවා
දැන් ඇය මගේ හොඳම මිතුරියයි


විභාගයට මගේ හිතේ කිසිම බියක් නැ
නමුත් තවමත් සම්පුරණ කල නැති සිද්දි කොටස් කිහිපයක් ඇති නිසාත් මිනොලිත් තනියම පාඩම් කිරිමට අකමැති නිසාත් ඇයි සතියක පමණ කාලයක සිට අපේ ගෙදර නවතැන් ගෙන සිටියාය
මට ඒක ලොකු සහනයක් ඇත්තටම
විභාග බිතිකාවට වඩා හිතේ ඇති විති තිබු චකිතය මැඩ පවත්වා ගැනිමට මිනොලි මගෙත් එක්ක සිටිම මට ලොකු හයියක්



ටිකෙන් ටික වැහි සුළං වේගය වැඩි වුනා
අඳුර මුළු රාත්‍රියට වෙලාගෙනයි තිබුනේ
මමත් හෙමිහිට පොත් ටිකත් අරන් මිනොලි පාඩම් කර කර හිටිය මෙසෙට ලඟාවුනා
ඇය මුළු හිතින්ම මනස එක තැනකට අරගෙන මෙකක්දො ලොකු ගැටළුවක් දෙස අවදානය යොමුකරන් හිටියේ
මුනෙන් ඇස් වලින් බෙරුනේ හරිම බැරැම් බවක්

ඇගේ හිත කොතරම් එ ගැටළු වෙතට ඇදිගොස්ද කියනවානම් මම පුටුව අඳිමින් වාඩිවෙන කොට නැගිච්ච
සද්දය වත් ඇයට නොඇසුන තරම්
බධා කරිමට තිබුන අකමැත්ත් නිසාම මම නිහවම වාඩි ඩිව විද්‍යා පො දිගහැර ගත්තා

  
තවමත් පාඩම් කරලා අවසන් නොවිච්ච කොටස් කිහිපයක්
ඇත්තටම පටන්ගන්නේ කොහෙන්ට මට හිතාගන්නත් බැ
මිනොලි එක එල්ලේ කුරුටු ගාන ගමන් ගනන් හදනවා
පැන හිනියට ලැයැවිගෙන යන අකුරුත් එක මට ඒ දිහා බලන් ඉන්න ආසාවක් ආවා

මට හිතුනේම ඇගේ සුදුම දුසු අතින් අල්ල ගන්න...අත හරිවැටෙන තරමින්ම තදින් අල්ලගන්න
එත් මම එක සිතුවිල්ලක් විදියට මගේ හිතේ තදකරගත්තා

ඔහේ පාවි පාවි දඟලන අකුරු කැලි කොලය පුරාවට රඟදෙනවා
මම මොහොතක් මිනොලිගේ මුහුණ දෙස බලා වුන්නා
මුණට එක කෙහෙරුල්ලක් ඇවිත් අඳලානවා ඇය ගාන හදන තමන් කොන්ඩය කනපිටිපස්සට දාගන්නවා
අකිකරු කෙහෙරැල්ල නැවතත් මුණටම එබෙනවා
මුගේ මුලු හිතපුරාවටම අකිකරු සිතුවිලි වලින් පිරිලයි තිබුනේ


මිනොලිගේ මුණ පුරාවට රඟදෙන කෙහෙරැලි ටික හෙමිහිට අයින් කරන ගමන් මම ඇඟේ සුදු කම්මුල් සිපගන්නවා
එ සිසිනිදු සම මගේ හැඟිම් තව තවත් ඇවිස්සුවා

ඇත්තටම ඒ සිතුවිල්ලක් වුවත් මම එතුල ජිවත් වුවා

මට ඇගේ මුහුණ සිපගන්නමයි හිතුනේ
නමුත් අකමැත්තෙන් වුවත් මම මගේ හිතේ නලියන හැඟිම් හිරකරගෙන තව තවත් ඇගේ වත දෙසම බලන් හිටියා

මට හීනියට හිනාවක් ආවා..
මගේ හිත කොච්චරක්නම් මම මෙල්ලකරගෙනද
හැඟිම් කොච්චරක් නම් පාලනය කරගෙනද



වැස්ස එන්න එන්නම වැඩිවෙනවා
වහලයට වැටෙන වැහි පොද වලින් නැගෙන සබ්දය  අපි අතර තියන නිහඩබව හෙමින් බිඳදමනවා
මිනොලි ඇගේ ලොකයේ.... මම ඔහේ පාවෙන සිතුවිලිත් එක්ක ඇගේ දසුන දිහාම බලාගෙන හිටියා

මිනොලිට තිබුනේ හරිම පැහැපත් සමක්....තරමක් දිගට වැවුනු කළුම කළු කොන්ඩය ඇගේ සමේ පාට තවත් වැඩි දියුනු කලා

මම ආපහු පිටු අතර ඇස් ගෙනවා ඒත් මට පාඩම් කරන්න හිතදෙන්නෙම නැ
මට මිනොලි දිහා බලන්න ඉන්න හිතෙනවා
නිකන් කතාවට ඇයව අදගන්න හිතෙනවා තුන හතර වතාවක්ම  මම කතා කරන්න උත්සහා කලත් මට ඇගේ අවධානය බිදින්න හිතුනේ නැ

මම පොතේ පිටු පෙරලන්න ගත්තා
අන්තිමටම කියවා තිබුනු පිටුව හොයාගත්තා
මම ඇස් දෙකම පිටු අතරට යොමුකලා
මම දන්නවා මගේ ඇස් පිටු අතර නතර වුනත් හිත හුඟක් එහෙ මෙහෙ දුවනවා හරිම චංචලයි
නවතින්නම හදන්නේ මිනොලිගේ මුණ ලඟ
ඇය ඔහේ ඇගේ ලොකයේ නතර වි ගනන් හදනවා

ටික වෙලාවකින් ඇගේ ජංන්ගම දුරකතනයට කෙටි පණිවිඩයක් ආවා
ඇය එක සැනින් දුරකතනය අතට අරගෙන එයට  පිලිතුරු සපයා නැවතත් පොත වෙත හිත යෙමුකලා

ටික වෙලාවකට පසු මිනොලි එකලාරටම මගෙ දිහා බැලුවා
මට සියුම් ලැජ්ජාවක් එක්කම චකිතයක් ආවත් මම හෙමින් එය මැඩපවත්වා ගත්තා


‘‘මොකද මගේ මුණ දිහා බලන් ඉන්නේ පෙරහරක් යනවාද
අදවත් පාඩම් කරපන් තව දවස් කියද තියෙන්නේ‘‘



ඒ මිනොලිය
මටත් පාඩම් කරන්න ඔනේ එත් හිත එක තැනක නැ

මට ඔනේ ඔයාගේ සුදු මුහුණ දිහා බලන් ඉන්න
ඔයාගේ අතින් අල්ලන් මේ මොර දෙන වැස්සේ තෙමි තෙමි ඉන්න
ඇඟටම ඇලිච්ච දුහුල් රැගවුමෙන් බෙරෙන තෙතත් එක්ක ඔය විදිවිද පෙනි නිරුවත් වන සිරුර දිහා බලන්න ඉන්න
සිතල වැහි බින්දු වැටිලා තෙත් වුන ඔය රොසැති දෙතොල් තදෙට සිපගන්න



මට මිනොලියගෙන් ඉල්ලිමක් කරන්න ඔනේ වුනත් මම තදින් මැඩපවත්වාගෙන නිහඩ වුනා

කරන්නම කිසිම දෙයක් නැති තැන කිසිදු වෙනසක් ඇයට නොපෙන්වා  හිනියට හිනාවක් දාලා ඇයට පෙන්න මම නැවත පොත දිහා බැලුවා
ඔහේ පිටු පෙරලෙනවා
අකුරු කියවි ගෙන යනවා
එත් හිතට කිසි දෙයක් කාවදින්නේ නැ
එත් මට ඔනේ වුනේ ඇයට මම පාඩම් කරනවායි පෙන්විමට



ඇත්තටම මිනොලි හුඟක් හොඳ මිතුරියක්
පාඩම් වැඩ වලදි මම හුඟක් අසරණ වුන අවස්තාවල මගේ ලඟින් ඉදන් පාඩම් කියලා දුන්නේ ඇයයි
ඇයට ඉගෙන ගන්න පුදුම හැකියාවක් තිබ්බේ
අපි දෙන්නා හැමදාමත් එකටයි පාඩම් කලේ
ඉතින් ඇගේ බලාපොරොත්තුව වුනේ
මම හොඳන් උසස්පෙල සමත්වෙනවා දකින්නයි එකයි මිනොලි හැමවෙලෙම මම පාඩම් කරන්න කියන්නේ

මම ඇය පෙන්න පොතේ පිටු  පෙරලුවා
එකින් එක පිටු නම් හැරවෙනවා
එත් එක අකුරක් වත් මගේ ඔළුවට යන්නේ නැ
එහෙන් වැස්ස තවත් වැඩි කරලා
එකපාරටම පුටුවෙන් නැගිට්ටච මිනොලි


‘‘ඉන්න මම උණුවෙන් කොපි එකක හදන් එන්නම්‘‘


ඇය කුස්සිය දෙසට ඇදුනා
මම ඇය යන දෙස හොරැහින් බලන් වුන්නා
දුහුල් රෑ ගවුමත් ඉට උඩින් ඇඟගෙන සිටි හවුස් කොට් එකත් ඇගේ ඇගේ ස්ත්‍රි ලාලිතයය මකලා දාලා මට අර රෑ ගවුමත් එක්ක පුදුම කෙන්තියක් ආවේ


මම හෙමින් ඇගේ පිටුපසින් ගියා
ඇය කුස්සියට විත් වතුර පරවා කේතලය ලිප මත තැබුවා
වතුර රත් වෙන තෙක් ඇ ලිප ලඟට වි එදෙස බලන් වුන්නා
මම හෙමිහිට ඇගේ පසුපසින් ගොස ඇගේ ඉන වටේට අත දමන ගමන් ඇගේ සුදු මුහුණ මදෙසට හරවා ගත්තාහෙමිහිට ඇගේ රෑගවුමට උඩින් ඇඳන් තිබ්බ කොට් එක ගැලෙව්වා
දුහුල් රෑගවුමෙන් ඇගේ සිරුර ඔනැවටත් වඩ හොඳින් විනිවද පෙනෙයි
මම හෙමිහිට ඇගේ නලලත කම්මුල් දෙතොල් ගෙල සිපත්තා
මිනොලිගෙනුත් කිසිම බාධාවක් නැ
අයත් මටම අවනතවි මගේ හැඟිම් වලට ඉඩදුන්නා
මම හෙමි හෙමින් ඇයව තවත් තදින් ග්‍රහණය කරගත්තා
වතුර කෙත්ලය රත් වි බුර බුරා නැගෙන දුම් රැලි වලින් අපිව තවත් උනුසුම් කරලා
 මිනොලි හෙමින් ඇඟ බුරුල් කලා
මට සියුම් ලැජ්ජාවක් ආවත් මම හෙමින් එය මැඩපවත්වා ගත්තා
ඇය ඔහේ පාඩුවේ කොපි කොප්ප දෙක සාදනවා
මම හෙමින් සාලය දෙස නැවතත් ඇදුනා


එක එක විකාර සිතුවිලි වලින් මගේ මුළු හිතම පිරිලා

අනේ මන්දා
මට හිතුනෙම මිනොලිත් පසුපසින් කුස්සියට යන්න
එත් හිත එකඟ කරගැනිමට නොහැකිවිම නිසාම මම නිහඩ වුනා

මටත් එක එක විකාර හිතුවිලි වලින් මගේ හිත පුරවලා දාලා වෙලාවකට මට ලැජ්ජත් හිතෙනවා මම මේ හිත යවන්නේ මොන වගේ දෙයකටද කියලා
මම කිසිත් නොසිතුව ගානට අපාහු ඉස්සරහට හැරිලා පොතට ඇස් යොමුකලා



පිටු එකින් එක පෙරලෙනවා නොදැනිම මම පාඩම් කර කර හිටිය කොටසේ අවසානයට ඇවිත්
එත් ඔළුවට ගිය දෙයක් නම් නැ
මිනොලි උනු උණුවේ දුම් දමන කොපි විදුරු දෙකක් ගෙනත් මෙසය උඩින් තිබ්බා
ඇය හෙමින් ඇගේ කොපි කෝප්පය තොල ලගට ගත්තා
මම හෙරැහින් එදෙස බැලුවා
ඇය කොප්පය මේසය උඩින් තියනවාත් සමඟින් මට හිතුනේ ඇගේ මුවඟ ගැටුනු එ කොප්ය අරන් එක හුස්මට කොපි විදුරුව හිස් කරන්න  දෙතුන් වතාවක්ම එහෙම හිතුනත් මම මගේ හිත බලහත්කාරයෙන්ම එය සිතුවිල්ලක් බවට පත්කලා

ඇය ආයෙමත් ගනන් හදන්න පටන් ගත්තා
මම ඇයට රහසින් ඇය දෙසම බලන්හිටියා


මම හිතින් ඇගේලඟට ගොස් හෙමිහිට ඇගේ ගෙල සිපගත්තා
මගේ අහලකවත් පාඩම් කිරිමි කිසිම ආසාවක් නැ

මට ඔනේ වුනේම ඇයගේ ලඟින් ඉඳන් ඇගේ රෑපය දිහා ඇසිපිය නොහෙලා බලන් ඉන්න
ඇගේ මුළු සිරුරම සිපගනිමින් උණුසුම් වන්නට



විනාඩියෙන් විනාඩිය කාලය ගතවෙනවා
ඔරලොසුවේ පැය කට්ට වෙනදාටත් වඩා වෙගයෙන් කැරකෙනවා
මට ඊබේටම ඔරලෝසුව දිහා බැලුනා පාන්දර එකටත් කිටුටුයි
පොත අතින් අරන් හිටියත් මම තාමත් පටන් ගත්ත තැනමයි
කිසිම දෙයක් ඔළුවට ගිහින් නැ

එක පාරටම මදෙසට හැරුනු මිනොලි


‘‘තවත් පාඩම් කරන්න බැ ෂානි
මම නිදිමතයි
මම යනවා නිදාගන්න‘‘



මට හිතට පුදුම දුකක් කලකිරිමක් ආවේ
තව ටික වෙලාවක් කොහොම හරි රෑදෙන්නයි කියන්න හිතුනත් මම කොහොමද ඉන්න කියන්නේ


‘හා හොඳයි මම තව ටිකකින් එන්නම‘‘


මම නිහඩ වුනා
ඇය හෙමින් පුටුවෙන් නැගිට පොත්ටිත් හෙමිහිට වහලා කාමරය දෙසට ඇදුනා

හිතේ මුසල හැඟිම් හුඟක් කැරකැවෙනවා
එ අතරින් වැස්සත් හෙමිහින් හෙමින් අඩුවෙනවා
මම හෙමිහිට දෙර ඇරගෙන කොරිඩොව දිගේ එලියට ගියා
සිතල වැහි බින්දු මාව තෙමනවා
මුළු ඇඟම තෙමි ගිහින්
මහ රෑ වැස්සේ මම තෙමි තෙමි ඉන්නවා කිසිම හැඟිමක් නැති අයකු විදියට
මම හෙමිහින් ඇස් පියාගන්නවා
ටික වේලාවකට පසු මුළු අහසම එළිය කර අකුනු ගසමින් ගෙරවන්න පටන් ගත්තා 
වැස්ස නැවතත් තද කරනවා
එසැනින් මගේ   ඇස ඇරුනා

මිනොලි වතුර විදුරවක් මගේ මුණට දාලා හයියෙන් හිනාවෙනවා
මම තාමත් නිදි


‘‘නැගිටිනවා නිදි කුම්බි වේලාව උදේ 7යි පරක්කු වෙනවා‘‘


ඒ මිනොලි



මම ඇඳෙන් බැස්සේ හරිම ලැජ්ජාවෙන්



11 comments:

  1. මුලින්ම මට හිතුනේ කොල්ලෙක් කියලා..

    හරිම ලස්සනයි...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. කතාව ගැලපිම නියමයි. මැදදි ටිකක් හිතුනේ කතාව කියන්නෙ කොල්ලෙක්ද කියලා. ;)

      Delete
    2. එ කියන්නේ මටත් කොල්ලෙක්ගේ මනසිකත්වයට යන්න පුළුවන්නේ ;)

      Delete
  3. අහා මම වගේ තවත් කෙල්ලෙක් ඉන්නවා එහෙනම් අසම්මතයට පෙම් බදින. සතුටුයියියියියි........

    (අර වෙච්චි දේ කාටවත් කියන්ඩ එපා. සැජ්ජාවේ බැ අෆ්ෆා )

    ReplyDelete
    Replies
    1. හිකිස් :) :) ඔන්න ඔහේ කියමු අනේ දැනගන්නත් එක්කම ;)

      Delete
  4. සිතිවිලි වලට සිත තුලම මියැදෙන්න දෙන එක
    වෙලාවකට හොදයි වගේ නේද අක්කෝ

    ReplyDelete
  5. දගකාර සිතුවිලි ල්හෙසියෙන්ම සක්මන් ක‍රන්නේ රෑ හීනෙන් නොවැ ... එනිසා මෙම කතාව අරුමයක් නොවේ යාලුවා .. good luck.................. bye...........................

    ReplyDelete

කලුවර හීනය එළිය කරන්න... නුඹේ හීනය තියා යනවාද?